top of page

mediation

Mediation is simpel, maar zeker niet eenvoudig. In een conflict hebben we immers ons hoofd vol met oplossingen en adviezen waar we de ander maar wat graag van willen overtuigen. In combinatie met het standpunt dat we ook nog eens gelijk hebben, verliezen we de vaardigheid om te luisteren.

Iedereen heeft te maken met meningsverschillen, ruzies en conflicten. Over onbenullige kleinigheden, over principes, over werkverdeling, over financiën. Over alles waar je een mening over hebt, kan iemand anders een andere mening hebben. Meningsverschillen zijn dus een normaal verschijnsel. Hoe je met deze verschillen omgaat verschilt nogal en soms veranderen meningsverschillen ineens in een ruzie of conflict.

 

Met mediation los je samen met de andere partij het conflict op met hulp van een onafhankelijk iemand, de mediator.

In tegenstelling tot een rechter of advocaat neemt een mediator geen standpunt in. Je bijdrage is vrijwillig en je neemt zelf beslissingen en bedenkt zelf oplossingen.

KENMERKEN VAN MEDIATION

Muto blauw-wit_3x_edited_edited.png

MEDIATION IS VRIJWILIIG

DE MEDIATOR IS NEUTRAAL EN ONPARTIJDIG

JULLIE GAAN OVER DE INHOUD

MEDIATION IS VERTROUWELIJK

JE ZOEKT SAMEN NAAR EEN OPLOSSING

communicatie blijvend verbeteren

Wij begeleiden dit proces en steunen en sturen de partijen

in het vinden van oplossingen die voor alle betrokkenen acceptabel

zijn. Want als we niet meer naar elkaar luisteren, maar vanuit ons

eigen gelijk elkaar proberen te overtuigen om serieus te worden

genomen, is luisteren een onmisbare vaardigheid. Je wilt immers ook

dat de ander naar jouw argumenten luistert en jouw standpunten

serieus neemt. Goed luisteren begint dus met zwijgen.

En daar ligt de kracht van de mediator. Want echt luisteren is niet

eenvoudig.

 

Ons doel is altijd om alle belangen zo goed mogelijk tot hun recht te laten

komen. Mediation voorkomt dat mensen of organisaties lijnrecht tegenover elkaar komen te staan; mediation biedt een kans mensen juist tot elkaar te brengen. Een actieve en daadkrachtige manier om samen in beweging te komen om er samen uit te komen.

Kwaliteit

Anke Coopmans van MUTO Mediation is aangesloten bij de MfN. MfN-registermediators krijgen hun kwaliteitslabel niet zomaar. Zij hebben hun kwaliteiten en ervaring als mediator aangetoond met verschillende toetsen, voordat ze ingeschreven worden in het Nederlandse kwaliteitsregister van mediators.  

Door scholing en toetsing blijven mediators constant werken aan hun kwaliteit. Handig, want dat geeft jou de zekerheid van een professionele mediator die up to date, ervaren en bekwaam is. Het mediationproces is transparant en je kunt van de houding en het gedrag van een mediator op aan. De werkwijze van een MfN-registermediator is vastgelegd in het  MfN-Mediationreglement en Gedragsregels voor de MfN-registermediator, welke documenten onlosmakelijk zijn verbonden aan iedere mediation.

Naast MfN-registermediator, is Anke Coopmans ook werkzaam voor de Raad voor Rechtsbijstand.

MUTO Mediation, Familiemediation, familieruzie, nalatenschappen, conflicten familiebedrijf, erfenis

Kunnen jullie hulp gebruiken bij conflicten over opstellen van verdeling nalatenschappen, burenruzies of conflicten in een familiebedrijf?
Wil je het contact met een familielid herstellen, ervaar je overlast van je buren of lopen jullie tegen verschillen van inzicht aan bij het verdelen van de erfenis?

Uit elkaar gaan, Scheiden, ex, ouderschapsplan, alimentatie, convenant, kinderen, mediator, scheiding - MUTO Mediation

Wil je na je scheiding op een constructieve manier omgaan met je ex-partner om samen beslissingen te kunnen blijven nemen over de kinderen? Of kun je hulp gebruiken bij het opstellen van een ouderschapsplan, echtscheidingsconvenant of alimentatieberekening?

Bouwmediator, Vastgoed en Bouw, huurconflicten, huurbaas, ruzie, huurverhoging, overlast, burenruzies, buurtbemiddeling, woningstichting, garantieregeling, 5%-regeling, oplevering, aannemer, discussie, opleverpunten, vereniging van eigenaars, nieuwbouwwoning - MUTO Mediation

Heb je een conflict met je huurbaas over gebreken aan je woning of discussies over opleverpunten met de aannemer van je nieuwbouwwoning? 

Of heb je juist een huurder die voor overlast zorgt in een wooncomplex of wil je als verhuurder een slepende burenruzie tussen huurders oplossen?

bottom of page